Algemeen

Mail met een doel

Als je succes wil hebben met je digitale nieuwsbrief moet je goed nadenken over de inhoud van je mailing. Je moet een doel hebben met de nieuwsbrief. Zonder doel kun je namelijk niet bepalen of nieuwsbrief zinvol was.

Het is voor jezelf belangrijk om je doelen zo specifiek mogelijk te maken. Bijvoorbeeld:
”15% van de lezers moet doorklikken naar een bepaald artikel”
”10% van de lezers moet de brochure aanvragen van het nieuwe product”

Verder is het heel belangrijk om je doelstellingen te laten aansluiten bij de behoeftes van de lezers. Wat zijn de redenen waarom de ontvangers zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief? En klopt dit met de inhoud van de mailing? Houd daarbij in je achterhoofd dat lezers niet zitten te wachten op alleen maar reclame. Zorg daarom ook voor redactionele content. Het belangrijkste is dat de digitale nieuwsbrief relevant is voor de ontvangers.

Kortom, om succes te hebben met uw digitale nieuwsbrief moet je doelgericht mailen.

doelgericht mailen