De 3 grootste valkuilen voor online marketeers bij export bedrijven
Ben jij werkzaam bij een onderneming en is één van je belangrijkste diensten het exporteren van producten? Dan heb jij zeker ervaring met het schrijven van nieuwsbrieven, het opzetten van landingspagina’s voor het benaderen van potentiële klanten over de grens en Google Ads-campagnes. In dit artikel laten we je graag de meest voorkomende valkuilen zien van online campagnes over de grens.
#1:Besparen op je vertalingen
Natuurlijk is er niets mis met besparen, echter mag dit nietten koste gaan van je kwaliteit. Of het nu gaat om het vertalen van je website,het vertalen van je Google Ads-advertenties of het vertalen van je nieuwsbrieven. Zorg altijd dat je basiselementen uitstekend en foutloos vertaald zijn. Stel je ontvangt zelf een nieuwsbrief met spelfouten of je leesteen website met veel fouten, dan trek jij toch ook al heel snel je conclusies?Zorg dus dat je vertalingen staan als een huis! Laat je website, e-mail en nieuwsbrief vertalen door ons vertaalbureau voor ondernemers in Nijmegen!
Ook als je meerdere buitenlandse campagnes via Google Ads online hebt staan is het belangrijk dat je advertenties uitstekend vertaald worden. De kleinste foutjes kunnen al een hele andere betekenis hebben. Wil je meer informatie en tips over het vertalen van je Google Ads-advertenties? Bekijk dan ook eens deze link.
#2: De hoeveelheid werk tijdens de opstartfase
Als marketeer weet je hoeveel werk er gaat zitten in een standaard e-mailmarketingcampagne. De stap naar het buitenland brengt wellicht nieuwe kansen op het gebied van prospects, echter dien je niet te vergeten dat de hoeveelheid werk ook nog eens x2 gaat. Het structureel onderhouden van een buitenlandse campagne is veel werk, nog een extra reden dat je je nieuwsbrieven en overige e-mails beter kunt laten vertalen door een ervaren specialist!
#3: Je campagnes niet goed scheiden
Een veelvoorkomend probleem voor veel marketeers is dat data gesegmenteerd dient te worden. Hoe beter jij je data segmenteert, des te meer inzicht krijg jij over jouw campagnes als marketeer.
Zorg dus dat je direct vooraf diverse property’s aanmaakt binnen jouw Analytics-omgeving. Het maakt niet uit in welke variant je website dan getoond wordt, bijvoorbeeld met een mappenstructuur, subdomein of een eigen land-extensie.
Wil je graag meer informatie over het vertalen van je nieuwsbrieven, e-mails of website? Bekijk dan ook eens deze pagina en laat je tekst vertalen.