Een mailing als opiniepeiler

Als u een nieuw product aan uw klanten wilt aanbieden wilt u natuurlijk wel weten of uw klanten interesse hebben in dit product. Nog interessanter kan het worden als u meerdere nieuwe producten wilt aanbieden en niet weet op welke producten uw klant zit te wachten. Een mailing kan juist in dit geval als perfecte opiniepeiler worden ingezet. Maar hoe werkt dat dan?

U hoeft daar niet aan de ontvangers van de mailing voor te vragen om een poll in te vullen of hun mening te geven. Maar dankzij de statistieken in uw mailingsoftware kunt u exact zien in welke producten uw klanten interesse hebben.

Zo werkt het:
Door in uw mailing korte stukjes tekst te plaatsen over de producten met een ‘lees meer’ link erbij, zorgt u voor een meetbare situatie. De klanten die geïnteresseerd zijn geraakt door het lezen van de korte tekst zullen op de ‘lees meer’ link klikken. Op dat moment wordt de klik van de klant geregistreerd door de email marketing software. De klant kan nadere informatie vinden in uw website en u weet nu dat deze specifieke klant geïnteresseerd is.

Nu kunt u twee stappen ondernemen met de verzamelde gegevens. Als eerste kunt u zien welke links er vaak zijn aangeklikt. Dit zijn de populaire producten (of diensten uiteraard). En als tweede kunt u een gerichte follow-up geven naar de geinteresseerde klanten. U kunt ervoor kiezen om deze klanten een vervolg mailing te sturen met specifieke informatie, of een scherp aanbod, voor het product waarin ze geïnteresseerd zijn. Maar u kunt uiteraard ook via andere communicatiemiddelen contact opnemen met de klant en uw voordeel doen uit de voorkennis die u heeft over de interesses van uw klant.

Zo ziet u maar weer dat met Emailmarketing veel meer mogelijk is dan enkel het informeren van uw klanten.

Zoekt u een pakket met bovenstaande functionaliteiten, maak dan een GRATIS account aan bij Emailman. Daarmee kunt u professioneel uw mailings verzenden én meten!

Tags: , , , ,

Laat een reactie achter