Opt-in via visitekaartjes

Ook voor bedrijven die niet veel bezoek hebben op hun website is het eenvoudig om een legaal opt-in netwerk aan te leggen voor hun mailings. De tijdens het netwerken ontvangen visitekaartjes zijn een vorm van Opt-in. Zo kunt u dus ook heel eenvoudig op beurzen en meetings het bereik van uw mailings uitbreiden.

Vanaf juli (2009) is het verboden om aan personen of bedrijven ongewenst email te sturen. Hiervoor moet de ontvanger eerst zijn toestemming geven (opt-in). Veel bedrijven beperken zich bij die opt-in tot het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief op hun website. Echter is netwerken, en daarbij het uitwisselen van visitekaartjes tevens een manier om aan te geven dat u prijs stelt op communicatie met de ander. Bewaar daarom goed alle visitekaartjes die u ontvangt, en stop ze niet alleen in uw archief, maar voer de adressen direct even in in uw email marketing programma, bijvoorbeeld Emailman ­čÖé

Tags: , , , ,

3 Reacties

  1. Peter Zegt:

    Het lijkt mij stug dat een ontvangen visitekaartje als een vorm van opt-in kan worden beschouwd. Zeker als ik het onderstaande lees op spamklacht.nl:

    Voorafgaande toestemming betekent dat een abonnee uitdrukkelijk en ge├»nformeerd toestemming moet geven voor de ontvangst van bepaalde berichten. Uitdrukkelijk betekent dat een abonnee zelf een kruisje op een webformulier moet zetten of ‘ja’ moet invullen. ‘Ge├»nformeerd’ impliceert dat een abonnee weet waar hij ‘ja’ tegen zegt. Vage aanduidingen zoals ‘u geeft toestemming voor de ontvangst van e-mails van dit bedrijf en partners’ acht OPTA daarom in strijd met de wet.

  2. jorik Zegt:

    De tekst op spamklacht.nl is nog gebaseerd op de opt-in regeling voor consumenten in op internet. Als ik echter iemand mijn visitekaartje afgeef, geeft ik daarmee aan dat ik deze persoon verzoek om contact met mij te maken of te houden. Hiermee geef je dus niet online, maar in real-life onder andere de toestemming om een mailing aan je toe te sturen.

    Er bestaat gelukkig ook nog een wereld naast de virtuele wereld!

  3. online visitekaartjes maken Zegt:

    visitekaarjtes zullen ook niet verdwijnen en zal altijd een tool zijn om persoonlijk contact te houden.

Laat een reactie achter