Tips

Vergroot het aantal ontvangers dat uw mailing opent

Als u een mailing verstuurt wilt u wel graag dat de ontvangers van uw mailing de mailing openen. U heeft immers niks aan een mailing die gelijk in de prullenbak verdwijnt. Daarom is het van belang om ervoor te zorgen dat bezoekers uw mailing openen en niet weggooien. Hieronder de Top 5 tips om ervoor te zorgen dat uw mailing geopend wordt.

U krijgt dagelijks vele emails en daarom bepaalt u in een fractie van een seconde of u een email opent of weggooit. Voor de effectieviteit van een mailing is het van cruciaal belang dat de mailing geopend wordt. Daarom hebben we hieronder een top 5 voor u samengesteld om ervoor te zorgen dat uw mailing geopend wordt:

1: Zorg voor een duidelijke afzender naam voor de email
Als u email van een bekend bedrijf krijgt zult u dit eerder openen. Een afzender die wordt weergegeven als mailing@3xxserver.ext zal niet snel geopend worden en worden beschouwd als spam.

2: Geef uw email een onderwerp
De ontvanger van uw mailing wil weten waarover de mailing gaat alvorens deze hem opent. Daarom is het van belang uw mailing altijd een onderwerp mee te geven.

3. Spreek uw ontvanger persoonlijk aan
In de onderwerpregel van uw email kunt u de ontvanger persoonlijk aanspreken. Door bijvoorbeeld een vraag te stellen in de onderwerp regel, maakt u de ontvanger nieuwsgierig naar de inhoud van de email. Een voorbeeld: “Weet u hoe al wat het nieuwe belasingstelsel voor u betekend?”
Ook kan het effectief zijn om de naam van de ontvanger in uw titel te gebruiken. U moet dan wel zeker weten dat u van al uw ontvangers de juiste naam in uw systeem hebt staan. Anders slaat u de plank mis!

4. Zorg voor een prikkelend onderwerp
U kunt de ontvanger van uw mailing aanspreken, maar zonder interessant prikkelend onderwerp heeft de ontvanger nog geen reden om uw mailing te openen. Zorg er daarom voor dat uw mailing aangeeft dat de inhoud ervan van groot belang kan zijn voor de lezer. U moet hierbij inspelen op kansen of bedreigingen. Dit klinkt zwaarder dan het is. Als u bijvoorbeeld een restaurant heeft kan een onderwerp zoals: “Heeft u onze nieuwe menukaart al geproefd?” ervoor zorgen dat een vaste klant geprikkeld is om te kijken of deze nieuwe menukaart aansluit bij zijn of haar smaak. Dit kan een kans of bedreiging zijn. Indien de nieuwe menukaart de klant namelijk zeer aanstaat kan het een reden zijn snel weer eens langs te komen. Een aanbieding of actie kan ook als een unieke kans gezien worden!

Ook kan er op een bedreiging ingespeeld worden, met bijvooreeld: “heeft u uw spaargeld wel veilig staan?”. Dit geeft aan dat de ontvanger van de mailing na het lezen ervan meer inzicht heeft gekregen in de gevaren, en hoe hij een mogelijke bedreiging van zijn spaargeld kan afwenden.

5. Verstuur selectief
Als u elke week een nieuwsbrief verstuurd, maar eigenlijk niks interessants te melden heeft, zullen de ontvangers uw nieuwsbrief minder gaan waarderen. Hun ervaring uit het verleden leert namelijk dat het lezen van uw nieuwsbrief hen niks te brengen had. Een nieuwe nieuwsbrief zal daarom naar verwachting ook weinig nieuwe informatie te bieden hebben. In een dergelijk geval kan uw nieuwsbrief op basis van de ervaring meteen weggegooid worden. Of erger: de ontvanger schrijft zich uit van uw mailinglijst!